3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu ve Milli Eğitim Bakanlığı orta öğretim kurumları yönetmeliği doğrultusunda AMP Programı 12. sınıf öğrencileri Haftada üç gün işletmede beceri eğitimi, iki gün ise okulda eğitim alırlar.MESEM Programı 9.-10.-11.-12. Sınıf öğrencileri ise haftada 4 gün işletmede beceri eğitimi bir gün ise okulda eğitim alırlar. ATP Programı 10.- 11.-12. sınıf öğrencileri Eğitim-Öğretim yılı dışında sömestr veya yaz tatilinde toplam 40 iş günü olarak işletmede beceri eğitimini tamamlarlar.
İşletmelerdeki mesleki eğitim AMP programı için ders yılı başında veli, işletme ve okul tarafından karşılıklı imzalanan sözleşme ile başlar, ders yılı sonunda biter.
Her üç program için de öğrencilerin işletmelere yerleştirilmesi işletmelerden gelecek kontenjana bağlı olarak okul tarafından ya da öğrencilerin uygun işletmelere şahsi başvuruları ile gerçekleşir.
Çeşitli nedenlerden dolayı öğrencinin işletmede beceri eğitimi dersini okulda görmesi halinde mezun olabilmesi için 40 iş günü işletme stajı yapması gerekir. 12. sınıf sonrasında yapılan staj öğrencinin haziran döneminde mezun olamamasına neden olur.
İşletmeler kurumlarında işletmede beceri eğitimi alan öğrencilere stajer ücreti ödemek zorundadırlar.
Stajer ücreti AMP programına (12 Sınıf), ATP programına (10-11-12 Sınıf) ve MESEM programına (9-10-11 Sınıflar) dahil öğrenciler için en az asgari ücretin yüzde 30, MESEM programına dahil 12 Sınıf öğrenciler için ise en az asgari ücretin yüzde 50 oranında olmak zorundadırlar.
İşletmeler AMP programı 12 sınıfta beceri eğitimine başlayan öğrencilere yarıyıl tatilinde kasım ve nisan ara tatillerinde ücretli izin verirler.
İşletmeler Dini ve Milli bayram günlerinde öğrencilere ücretli izin verirler.
İşletmelerde beceri eğitim yapan öğrencilerin sigorta işlemleri ve sigorta primlerinin ödenmesi okulumuz tarafından yapılacaktır. İşletmelerin öğrencilerimizle ilgili sigorta konusunda hiçbir mali yükümlülükleri yoktur.
İşletmelerde beceri eğitim yapan öğrencileri iş yerlerinde izlemek, varsa sorunlarını gidermek ve her konuda rehberlik yapmak üzere okul yönetimince koordinatör öğretmenler görevlendirilmektedir. Bu öğretmenler işletmelere geldiğinde gereken kolaylık gösterilmelidir.
Öğrencilerin mazeretli ve mazeretsiz devamsızlıkları işletmeler tarafından sağlıklı tutulmalıdır. Ay sonlarında her öğrencinin devamsızlık durumu koordinatör öğretmenle okula gönderilmelidir.
Öğrenciler işletmenin sosyal imkanlarından yararlandırılarak motive edilmelidir.
Beceri eğitimi yapan öğrenciler ikinci dönemin sonunda okul atölyelerinde beceri sınavına alınmaktadır. Beceri sınavlarında öğrencilere müfredat içinde bulunan konularla ilgili olarak teorik ve uygulamalı sorular sorulmaktadır. Öğrencilerin beceri sınavında başarılı olması işletmede alacağı eğitimle mümkün olacaktır.
İşletmeler öğrencilere ödemiş olduğu stajer ücretlerinin bir kısmını talep etmesi halinde "Devlet Katkısı" olarak geri alabilmektedir.
İşletmeler öğrenciye ödedikleri stajer maaşının banka dekontunu sislimtalkoordinatorluk@gmail.com adresine her ayın 5. gününe kadar göndermeleri durumunda devlet katkısı işlemleri okul tarafından başlatılır.
İşletmelerce öğrenciye ödenen ücretin devlet katkısına ilişkin tutar bir sonraki ayın en geç yirmi beşinci gününe kadar işletmelere ödenir.
Adres:
Merkez Mah. Darülaceze Cd. No 2, 34381, Şişli / İSTANBUL
Telefon
+90 212 222 65 45